رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

نامه ۱۳۰۰ پزشک به بایدن | در غزه، آتش‌بس کنید

  • کد خبر: ۱۹۷۹۶۳
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
نامه ۱۳۰۰ پزشک به بایدن | در غزه، آتش‌بس کنید
بیش از یک هزار و ۳۰۰ پزشک در نامه‌ای به جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نامه, نهاد "مدگلوبال" به نمایندگی پزشکان و پرستان, خواهان آزادی اسرا در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی فوری به این منطقه در محاصره شد.

"مدگلوبال" یک سازمان بشردوستانه مستقر در آمریکا است که اقدام اضطراری و برنامه‌های سلامتی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این نامه خواستار دسترسی ۲.۳ میلیون مردم غزه به آب سالم، سوخت و کمک‌های پزشکی می‌شود و همچنین از رهبران می‌خواهد که مصر و اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا همه مرزها را برای توزیع کمک‌ها باز کنند.

دکتر ظاهر سهلول رئیس این نهاد گفت: «پزشکان شاغل در غزه تلاش بسیار زیادی کرده‌اند و خطرات واقعی را به جان خریده‌اند و در مواجهه با غم و اندوه فلج کننده و خطر, جان بسیاری از افراد را نجات داده‌اند.

وی تاکید کرد: سیاستمداران باید بدانند که آتش بس دائمی سیاست نیست، بلکه مربوط به حقوق بشر است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، وقفه در درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد و پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

گروه های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر، حملات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل بیش از ۱۴ هزار فلسطینی از آغاز حملات اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. ده‌ها هزار نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی مفقود هستند که بیش از دو سوم کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->